söndag 18 april 2010

Sömnbrist eller bara vägran? xD

Har jobbat tidigt pass idag/igår.. ok, lördag var det iaf. =)
Gubben bestämde sig för att åka ner till gbg till en polare eftersom jag ändå inte slutade föräns 18:00, så då fick jag kvällen på mig att springa runt här hemma och plocka lite i fred och fixa lite som jag av nån konstig anledning aldrig har lust att fixa om jag inte är ensam hemma.. konstig jag är.. haha!
jag hade funderingar på en lång dusch och fixa håret, osv.. men det slutade med att jag satt och gosade med lilla Nazze istället och nu är det aldeles för sent att köra igång duschen =P

Nazze har kommit riktigt bra tillrätta i familjen nu, hans personlighet lyser fram mycket bättre nu än den gjorde för nån vecka sen och Nazze var nog det bästa namnet vi kunde hittat till honom säger jag bara.. Han äter som en riktig gris och ska styra och ställa som en, ja.. en nazze =P
Och jag är helt bombsäker på att han har listat ut vart Piffs bur står, och så fort det kommer minsta lilla prassel från den pyttelille så står han som en surikat i öknen och försöker se honom.
Men just nu så sitter Nazze och visar sitt missnöje för mig genom att vända matskålen upp och ner, ställa sig på den, bita två/tre gånger i den och sen vrålblänga på mig i en halv minut.. så höll han på i över 30 minuter så jag plocka ut matskåle. mowahaha! jag vet ju att han har matgömmor som heter duga och så har han en sån där godispinne som han kan äta på om han blir hungrig.. morsan pallar inte matskåls-psykningen. haha!


--Underbart att sträcka på sig--

--Jag ska slakta er sakta i sömnen för det här.. sluta skratta!!--

--Oskyldig?? Inte nånstans!--

--Fattar du nu då??...--

--Smakar på mammas kaffesked--

--Nyvaken skit--

Inga kommentarer: