söndag 21 februari 2010

Vårhoppet försvinner ur tankarna


-Vardagsrums fönstret inatt ca kl: 02:00-



Ja då sitter man här och spanar ut på dom små snöflingorna som börjar falla igen *suck* Nu börjar det blir väldigt tröttsamt det här.
Himlen gick ifrån klar och solsken till depressions grått och snöfall, vart fan tog solen vägen?! Med min tur så lär väl inte älsklingen lyckas ta sig hem idag heller.. nu börjar jag nog faktiskt få lite separationsångest här.. tror iofs mycket kan ligga i att jag vet att han inte är långt borta men med den här jäkla snön så kunde han lika gärna varit i kina.

Inatt så gick det verkligen inte att sova, jag vände och vred på mig hela tiden och kunde verkligen inte somna. Det känns som jag har en dålig känsla över något men kan inte sätta fingret på vad det är, hatar verkligen när det är så! Så det blev snarare att jag "vilade" i 5 timmar innan jag gav upp och gick ut till datorn istället.

Från vardagsrumsfönstret så kan jag se bort till jet macken och det kan jag säga er är en intressant syn nu. Det står idag 3 bilar "parkerade" vid sidan om macken och jag har tappat räkningen på alla som varit där och fyllt på bensindunkar.
Vad som går runt i mitt huvud just nu är: "vad fasen gör folk ute när det är snöstorm på en söndag?", jag menar, har dom bråttom nånstans? och sen så läser man om alla stackare som suttit instängda i tåg i flera timmar och dom stackars tjejerna som blev dumpade av sj på en nedgången tågstation i flera timmar för att nästan frysa ihjäl? Tänker folk "det händer inte nåt med mig" eller vad är det frågan om?
Nä tacka vet jag kaffebryggarn, raggsockorna, fleecetröjan och mjuisbyxorna! Synd bara att jag är nere på mina 2 sista cigg, kan bli tufft om jag får några extrema rökbegär, vilket jag alltid, av någon konstig anledning, får när jag nästan har slut på cigg..


-Vardagsrums fönstret idag kl: 14:00-

Inga kommentarer: